Me perdí mi corazón

Jag hade den skummaste drömmen inatt.
Jag gick på nån skola i spanien och hette Sandra Nånting Spanskt, en bit in i drömmen så var det akut att jag behövde en hjärttransplantation. Så en tjej i min klass skulle göra det, vi gick in i köket och hon skar upp snabbt och satte i det nya hjärtat, jag var medvetande hela tiden men verkade inte ha så speciellt ont.
Dessutom så var jag fortfarande medveten den lilla tiden utan hjärta. Men sen när jag hade fått mitt nya hjärta (som det inte alls var nå problem att hitta) så tappade min kompis koncentrationen och gick därifrån utan att ha sytt ihop, så jag gick omkring i drömmen och skällde ut alla (på spanska) och letade efter hon som inte hade sytt ihop mig.
Under hela denna dröm så var jag medveten om att antingen har jag drömt den här drömmen förut som deja vú i en dröm, eller så hade min karaktär "Sandra" varit med om detta förut.
Det låter så skumt när man ska förklara sådana här drömmar, men jag kommer så väl ihåg känslan av längtan, saknan och ilska när jag gick omkring på skolan med ett snitt i bröstkorgen med ett blottat hjärta, som dessutom var nån annans!

Var vänlig och rätta min spanska om det är fel Ylva :)


Kommentarer
Postat av: Lylv

Jaså, ska jag rätta din spanska? Jag som är så glad över att du faktiskt skrivit på spanska... o DRÖMT på spanska... ;)



Men okej, då: Gissar att du vill säga "Jag förlorade mitt hjärta"? Tror att du ska säga "Me perdió mi corazón" då, men annars vare perfekt ;)

2008-12-27 @ 12:57:53
URL: http://lylv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback