On different isles

För er som undrar, ja det är underbart att strunta i ens läxor en liten stund en vanlig vardag och sitta på balkongen i solen med en stickning, te och en ljudbok.
Och nej, det är inte fullt så mysigt som det kan vara att sitta och prata i parken vid vattnet när tusen brunstiga fiskmåsar skriker en i öronen. Det är svårt att höra vad den andra personen säger för smarta saker även om glassen fortfarande är god.

Men det är vår, påsk och jag har vinkat av mina föräldrar och de är påväg hem till Dalom igen.
Om man ska sammanfatta deras besök i Värmland så kan man säga att ALLA dörröppningar har varit upptagna hela tiden. Utbrott, kompletta med fotstamp och diskant-rika "Nej! Jag vill inte!" har inträffat på ICA. Jag har gått och lagt mig och gått upp tidigare än vad jag någonsin skulle göra på ett lov.
Personer har somnat mitt i samtal, galet många ägg vilar i mitt kylskåp och min burksamling har utökats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback