Tredje sommarlovsveckan

Nu är vi inne i den tredje sommarlovsveckan och det känns knappt som om jag har varit hemma nåt.
Jag har varit en sväng i Dalarna där det bland annat hanns med ett mycket blött och kallt besök på Dalhalla och First Night at the Proms.
Det var kul att större delen av publiken var så entusiastisk, men jag blir alltid lite skeptisk när musiker är så oändligt mycket mer artister än just musiker. Det blir kanske en kul show, men själva musiken hamnar i skymundan vilket känns fel när det sitter en liten symfoniorkester på scenen.

Lagom när midsommarhysterin drabbade Plintsberg så åkte jag därifrån.
Även om resten av Sverige kanske inte riktigt har fattat det här med hur en riktigt midsommarstång ska se ut så tog jag mig ut ur Dalarna och in i Västergötland. Där firades midsommaren med den mysigaste helgen och mysigaste mannen i mannaminne.

Där blev det bland annat en utflykt till en fin liten djurpark med gratis inträde och utsikt.
Det var det fullt med småbarnsfamiljer och vi, lite skamset kändes det dock att vara lika upprymd över en fluffig höna som en 3åring.

Jag har haft en otroligt fin långhelg och jag hoppas att det blir en repris på den någongång under sommaren.
Nu är jag dock tillbaka i Arvika och solen skiner på min balkong. Mitt skugghörn, en kopp te och min stickning kallar på mig.






Kommentarer
Postat av: Jesper

Älskar och saknar dig finaste! <3

2011-06-28 @ 17:56:52
URL: http://twitter.com/#!/jespergotlind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback