Konstiga prioriteringar...

Alla vi människor gör konstiga och ibland fel prioriteringar. Förra helgen gjorde jag en prioritering som var konstig och lite onödig, men jag ångrar det inte det minsta, trots logiken som skriker i bakhuvudet.
Det är mycket som ska göra, det är så det är innan en examenskonsert och en flytt samtidigt som man försöker skriva examensarbete det är bara att acceptera att det är så för alla.
Så vad gör jag istället för att flyttpacka, skriva arbete eller öva?
Jo, jag gör det jag har haft på g i flera månader, jag smälter ner gamla ljus och gör nya. =)
 
På vintern går det åt väldigt mycket ljus i vårt hem, många fina blockljus som pga av deras storlek gör att när veken är helt bortbrunnen så finns det väldigt mycket ljusmassa kvar. Dessa sparar jag. Det har jag gjort sen jag flyttade in här, för att den dagen då jag har sparat ihop tillräckligt kan göra nya. Nu har jag gjort det och det var en sån skön känsla, att få avsluta ett projekt, vara lite miljövänligt snål och få en massa nya ljus helt gratis.
Detta gjorde jag då samtidigt som jag gjorde lite telefonärenden, handsfree är en väldigt smart uppfinning, men jag lyckades mellan de förtvivlande samtalen ta några kort.
Detta är ett sånt mysigt och hjärndött pyssel, perfekt för mig =) Jag gillade speciellt ljuset som fick bo i ingefäramarmelad-burken.
 
 
             
 






 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback