Terroralisti

Jag glömde berätta om min skumma dröm jag hade i natt igen.
Efter att jag kom hem från Ylva satte jag mig i soffa för att slö-glo lite på tv, såklart så somnade jag.
Vid 4 vaknade jag och släpade mig till sängen och försökte skriva ned drömmen med en blyertspenna på en näsduk =p

Drömmen utspelades sig på en stort varuhus med en våning, jag, ylva, sofie och nordh var där. Det var terrorister där som hotade att spränga hela huset, de hade placerat en bomb på mig och en på ylva. De hade radat upp alla människor i rader och vi stod på knä, för att hålla reda på vilka som hade bomberna hade de placerat ylva på första raden längst till vänster och mig på första raden längst till höger. De hade fjärrkontroller för att aktivera bomberna, men vi hade kopplat om så att de inte gick att utlösa, så varje gång de hotade oss skrattade alla bara, väldigt diskret. Jag undrade i tystnad i drömmen om de inte skulle lista ut att att deras hot bara var tomma. Jag och nordh hade bytt plats så han var på min plats och jag stod bakom, mycket genialiskt så de inte skulle förstå att jag var den med bomben. Sen smet jag iväg och gav mig in i en svindlande biljakt där jag krockade med en polisbil.
Undra om äventyrsfilmen vi såg alldelles innan påverkade min dröm?
Sen drömde jag en till liknande väl i sängen som jag nu har glömt.

Nu har jag dessutom suttit på akuten ett antal timmar med Björn och läst alla Året Runt och Bamse.
Han ringde mig och bad mig skjutsa honom till akuten, han misstänkte att han tå var bruten.
Som tur var var den bara stukad. Nu måste jag sova men jag orkar inte, det är roligt att aldrig ha sovmorgon.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Bra att du skrv ner det där, det kan ju bli en riktig film!

2009-04-27 @ 11:59:22
URL: http://ettlitetaber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback