Drömtydare sökes

Jag har haft en massa konstiga drömmar inatt men en läskig underton, jag kommer ihåg två.

1. Vi är på nån slags klassresa och jag och Hillevi går igenom en tunnel och ser två björnar, en isbjörn och en grizzly. Jag pekar glatt/oroligt och säger titta en björn, sen får vi panik och jag ser ett annat gäng som går rätt emot björnen och signalerar till Rebecka att stanna.
Då börjar Hillevi springa som en tok (som man inte ska göra) jag hakar på och fastnar i en klotrund lerpöl och min rumpa är fastkilad i hålet som är perfekt formad efter min rumpa.
Då skriker Rebecka - Spring inte, stå still.
Jag kravlar mig upp och ställer mig mot väggen i tunneln med lera överallt på glasögonen och hoppas.
Isbjörnen springer fort förbi och ger sig på Hillevi, grizzlyn stannar och kloar mig lite i ansiktet och mina ben darrar som attan (jag ser fortfarande nästan ingenting pga leran på glasögonen) men sen sätter grizzlyn också efter Hillevi.
Scenbyte
Vi är i nån slags fjällstuga och hela klassen är samlad, på någon sätt vet jag att jag måste gå flera flera kilometer hem genom de området där björnarna är och förbannar mig själv att jag inte tog bilen.
Snacket går att flera har blivit björnattackerade. Jag letar desperat efter Hillevi och börjar bli hysterisk, men ser henne sen likblek stå i samlingen men får/kan inte prata med henne.
Slut

2.Jag är hemma och där vår grund har stått på vänster sida om vårt hus står ett nytt tvåvåningshus, ovanför huset är det som en bro/järnvägsräls som löper genom hela byn högt upp i luften som ett elbolag äger.
Jag bor i det nya huset och har min säng där.
Bro/järnvägsrälsen kollapsar precis ovanför huset och mosar huset till en ruin. Jag ringer 112 utan respons och senare kommer Mamma hem och blir förbannad, hon tror tydligen att det är mitt fel att huset är mosat. Jag säger - min säng är borta/förstörd, vart ska jag sova? Mamma säger - Men kassaskåpet är ju där inne! Sen skakar hon om mig.
Slut

Vad ska jag läsa ur det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback