Jonglera med eld och katter

Nu har jag drömt igen.
Jag drömde att alla trumpetare på skolan var på turné, vi var tydligen ett teatersällskap.
Vi agerade, dansade, slukade eld, jonglerade med katter och kastade knivar.
Föreställningen ägde rum i Plintsbergs bystuga, men ingen publik kom.
Det visade sig att tåget med all publik som skulle anlända till Tällbergs järnvägstation var försenat, så vi gick ned till stationens nedervåning som nu fanns. Väl därnere ser jag att golvet är bara plankor satta i kryssmönster med stora hål.
Jag fastnar med foten i ett av hålen och sjunker långsamt neråt och försöker desperat få kontakt med resten av gänget. Jag sjunker mer och mer nedåt, nu sitter jag fast från midjan och ner. Men då kommer jag på att jag faktiskt är i second hand-sektionen av bystugan och kollar på en jättefin handväska, så jag bestämmer mig för att köpa den.

Vem är det som leker med mig och regisserar mina drömmar?
Är det din avsikt att sprida förvirring?

Kommentarer
Postat av: Lylv

Hahaha vilken underbar dröm! Jag gillar partiet med handväskan extra mkt ;)

2009-09-20 @ 15:06:06
URL: http://lylv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback