I survived!

Jag överlevde spexet som ändå verkade ha blivit väldigt uppskattat. Det var många saker som gjorde för första gången på den scenen bland annat dragspelsspel. Kanske mer komiskt än skickligt, men va fan är det spex så är det.
Jag överlevde JULEN, nu är det lååångt kvar till nästa jul.
Jag överlevde bilresorna både till dalarna och tillbaka till arvika i både snöstorm, arktisk kyla och galen jultrafik.
Jag har även överlevt nyår, det var ett väldigt mysigt och lagomt nyår som spenderades med goda vänner och god mat.

Mycket strular just nu i mitt hem och efter en uttröttande jul så har jag inte så mkt tålamod för det.
Ett harmlöst exempel är min charmiga tv som verkligen inte vill stängas av.
Det känns som om jag spenderar ganska lång tid varje dag med att stänga av den (den sätter på sig själv efter några sekunder igen), jag kan tänka mig att det ser ganska roligt ut som utomstående. Men självklart så gör den aldrig det när andra människor är här. Rätt så harmlöst och lite komiskt.

Ett allvarligare exempel inträffar varje gång jag går ut till min bil och möts av snö och hårda isspetsar under snön, då förvandlas jag till en morrande helvetesdemon. Om nån råkas träffas av mitt ondskesken ta inte illa upp.
Jag är bara väldigt irriterad på arvika bostads imponerade rekord denna vinter på 0 plogningar av min parkering. Jag är tillverkad med en lång stubin men jag hoppas att jag snart vågar ringa och klaga.
Många bäckar små...

En positiv sak är att jag nu har ett helt handfat. För er som inte visste så ramlade en parfymflaska från mitt badrumsskåp rätt ner i handfatet. Allting gick i slowmotion och jag fick en inre syn av hur min ändå ganska dyra favoritparfym gick i tusen bitar. Så var dock icke fallet.
Flaskan höll, men inte handfatet.
Men snälla vaktmästaren fixade ett nytt och fint handfat utan ett stort gapande hål med tillhörande sprickor, så jag är glad ändå.

Snart är lovet slut och jag och skolan sätter igång.
Det kanske händer nånting kul denna termin, vi får se =) Mycket saker ska ordnas och bestämmas först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback